Hoe train ik?

 

Franklin met touw in personal gymPur Sang Training is geen crossfit box, maar een kleine personal gym, waar ik train zoals ik gewend ben en zoals het effect heeft. Geen franjes, geen spiegels, geen sauna en zelfs geen douches (relax, wél een toilet). Ook geen fitness apparaten op luchtdruk of isolatiemachines. Niets van dit alles. Maar wat dan wél?

Hardcore stangen (barbells) en gewichten (bumper plates), een pull up rack, kettlebells, en nog wat andere leuke dingen. Ik ben ook een groot voorstander van oefeningen die je eigen lichaamsgewicht als weerstand gebruiken. Trouwens, je mag de barbells met bumpers hier gewoon laten vallen. Keiharde training hoort niet te wijken voor een houten vloer, dus ligt er in deze personal gym een oersterke rubber staal composiet vloer.

De workouts zijn uiterst gevarieerd in zowel intensiteit als lengte en nooit oersaaie programma’s waar je iedere keer hetzelfde doet. Soms leuk, soms minder leuk, maar altijd zeer effectief.

Belangrijk is dat het trainen veilig gebeurt, met oog voor je sterke en je zwakke punten. Met een goede warming-up en aandacht voor de uitvoering. We willen blessures, pijntjes en ongemakken voorkomen, niet veroorzaken.

Wie train ik?

Simpel: iedereen! De grondlegger van CrossFit, coach Glassman, zei het al: “Your needs and the Olympic athlete’s differ by degree not kind.” Elke training is zodanig te schalen dat het voor iedereen een haalbare uitdaging moet zijn. De variaties binnen de bewegingen zijn zeer groot, waardoor er voor jong en oud, valide en invalide altijd een workout te bedenken is die je stimuleert en uitdaagt.

Een workout die je bijna op de knieën dwingt, maar na voltooien veel voldoening en uiteindelijk een betere gezondheid geeft.
Oh ja, en je valt er ook nog van af!

Wanneer train ik?

Op afspraak elke werkdag en in het weekend!