Runner’s Strength

 

Steeds vaker lezen we dat een sterk bovenlichaam en middenrif (core) uitermate belangrijk zijn voor hardlopers. De tijden van alleen maar kilometers maken lijken definitief achter ons. Gelukkig maar, want maar weinig van ons hebben al die tijd om wekelijks uren te lopen. Een beperkt aantal kilometers per week aangevuld met interval en hoge intensiteit krachttrainingen is the way to go. Op deze manier zijn mensen steeds vaker in staat succesvol marathons en zelfs ultramarathons te lopen.

Runner’s Strength

Gedurende 8 weken een wekelijkse kracht- en mobiliteitstraining gericht op de (beginnende) hardloper. Of je nu net begonnen bent en traint voor je eerste 10km, of reeds een ervaren loper bent op weg naar je volgende marathon of trail, door extra specifieke krachttraining zal je gemakkelijker én veiliger kunnen lopen. Herstel na de trainingen gaat sneller en de blessure kans wordt aanzienlijk verkleind.

  • je traint alleen of met z’n tweeën
  • gedurende 50 minuten wordt er middels intensieve (CrossFit) trainingen gewerkt aan specifieke kracht en spieruithoudingsvermogen
  • daarnaast is er ook volop aandacht voor flexibiliteit en stabiliteit van gewrichten, spieren en pezen

Kom je alleen dan zijn de kosten voor elke periode (8 weken) € 400,-. Train je samen is het tarief € 300,- pp. Tarieven zijn incl btw. Eventueel gemiste workouts worden uiteraard op een ander tijdstip ingehaald.

Wil je blessurevrij op weg naar je volgende race of gewoon overall wat sterker en fitter worden naast je hardlooptrainingen?

Schrijf je nu in!